

Tugiisiku kursus (spetsialiseerumisega lastele) koos esmaabi ja toiduhügieeni koolitusega
Kursuse Kohta
Praktiline kursus neile, kes toetavad erivajadustega või keerulises eluolukorras olevaid lapsi. Osalejad omandavad põhiteadmised lapse hooldamisest, õpivad õigesti reageerima hädaolukordades ja järgima toiduhügieeni põhimõtteid lastega töötades.
Kellele sobib:
✅ Lasteasutuste abilistele
✅ Vanematele, eestkostjatele ja hooldusperedele
✅ Neile, kes töötavad erivajadustega lastega
Õppevorm:
📌 Teooria – veebis Zoomis
📌 Praktika – reaalses töökeskkonnas
Õppige mugavalt, töötage kindlalt!
Mida Sa Õpid?
🧸 Hooldus – turvalise ja toetava keskkonna loomine
💊 Esmaabi – kuidas tegutseda vigastuste, allergiate ja lämbumise korral
🍎 Toiduhügieen – kuidas õigesti süüa valmistada ja last toita
💬 Suhtlemine – kuidas luua usaldust ja toetada lapse emotsionaalset seisundit
Tugiisiku kursus (spetsialiseerumisega lastele) koos esmaabi ja toiduhügieeni koolitusega
Õppekavarühm
Sotsiaaltöö ja nõustamine
Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides)
280 akadeemilist tundi, millest 160 auditoorset õpet, 40 tundi iseseisvat tööd ja 80 tundi praktikat
Õppekava koostamise alus
• Sotsiaal- ja tervisevaldkonna spetsialisti kutsestandard, tase 4, spetsialiseerumine – tugiisik, kompetentsid B.2.1–B.2.6, B.2.8;
• Tervise-ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses"
• Toiduseadus ning Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus nr. 852/2004 (29.04.2004)
Sihtgrupp
Isikud, kes soovivad töötada tugiisikuna sotsiaal- ja tervisevaldkonnas või täiendada oma teadmisi sotsiaaltöö vallas.
Õppe alustamise tingimused
Täisealine isik
Õppe eesmärk
Valmistada ette tugiisik, kes toetab ja aitab klienti tema sotsiaalsete oskuste ning toimetulekuoskuste arendamisel ja säilitamisel, juhendab ja toetab klienti igapäevaelus.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
1) aitab kliendil arendada sotsiaalseid oskusi;
2) toetab kliendi tegevusvõime arendamisel ja säilitamisel;
3) juhendab ja toetab klienti igapäevaelus;
4) aitab kliendil panustada ühiskonda vastavalt tema võimetele ning toetab dokumendihalduse korraldamisel;
5) järgib sotsiaaltöö professionaalse eetika ja õiguslikke põhimõtteid;
6) analüüsib kliendi lähiümbrust ja vajadusel toetab suhtluses ümbritsejatega;
7) osutab vajadusel esmaabi;
8) järgib töös toiduohutuse nõudeid.
Õppe sisu:
Sotsiaalsete oskuste arendamine:
– Suhtlemisoskuste toetamine
– Käitumisnormide õppimisel toetamine
– Emotsionaalse seisundi toetamine
– Konfliktide lahendamisel ja enesekehtestamise õppimisel toetamine
– Enesetutvustamise oskuste toetamine
Toimetuleku toetamine:
– Kliendi toimetulekuvõime hindamine ja kõrvalabi vajaduse analüüs
– Tervise jälgimine, muutuste hindamine
– Tervislike eluviiside kujundamine
– Kliendi võimaluste laiendamine
– Abivahendite kasutamisel toetamine
Kliendi igapäevaelu toetamine:
– Päevategevuste planeerimise toetamine
– Igapäevaeelarve koostamine
– Iseteenindusoskuste toetamine
– Majapidamise korraldamisel abistamine
– Toitumise korraldamisel abistamine
– Vaba aja tegevustesse suunamine ja kaasamine
Ühiskondlikus elus osalemise toetamine:
– Õppe, töö ja tegevusvõimaluste otsimine ja säilitamine
– Töö- ja õpiharjumuse kujundamise toetamine
– Praktiliste oskuste arendamine õppeks, tööks ja muuks tegevuseks
Asjaajamises toetamine:
– Eluasemeküsimuste lahendamisel abistamine
– Avalike teenuste kasutamisel toetamine
– Kogukonnas pakutavate teenuste kasutamisel abistamine
– Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kasutamisel toetamine
Töö kliendi keskkonnaga:
– Töö kliendi lähikeskkonnaga
– Koostöö kogukonna ja teiste spetsialistidega
Töö abivajadusega lapsega (sh tervisega seotud erivajadused):
– Lapse toetamine
– Koostöö haridusasutusega
– Seksuaalkäitumise kujundamine
Esmaabi andmine
Toiduhügieen
Praktika
Õppemeetodid
Loeng, seminar, grupitöö, iseseisev töö, praktika
Iseseisev töö
Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õpilane on osalenud vähemalt 80% auditoorsetest tundidest; on sooritanud praktika: on läbinud toiduhügieeni ja esmaabiandja väljaõppe täies mahus; on esitanud koolituse lõpuks eneseanalüüsi; on sooritanud toiduhügieeni testi.
Hindamismeetod:
1.Eneseanalüüsi vorm praktilise töökogemuse kohta
Hindamiskriteerium:
• kirjeldab oma tööülesandeid ja probleemset situatsiooni seoses tööülesannete täitmisega ning seostab seda kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidega;
• vormistab eneseanalüüsi
2.Praktilised situatsioonülesanded
Hindamiskriteerium:
Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktiline situatsioon.
3. Toiduhügieeni test
Hindamiskriteerium:
Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 90% õigeid vastuseid.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument(tunnistus või tõend)
Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi-ja töökogemuse kirjeldus
Kõrgharidus ja/või töökogemus õpetatavas valdkonnas. Kõik esmaabikoolitajad omavad esmaabiõpetaja tunnistust ning on registreeritud tervishoiutöötajate registris.