

Tegevusjuhendaja koolitus koos esmaabi väljaõppega
Kursuse Kohta
Kursus on mõeldud neile, kes soovivad korraldada ja koordineerida igapäevast toetust erivajadustega inimestele, tagades nende turvalisuse ja heaolu. Osalejad omandavad oskused igapäevategevuste kavandamiseks ja juhendamiseks ning saavad teadmisi esmaabi andmise kohta.
Kellele sobib:
✅ Hooldus- ja sotsiaaltöötajatele
✅ Hooldusabidele, kes soovivad professionaalselt areneda
✅ Kõigile, kes töötavad erivajadustega inimestega
Õppevorm:
📌 Teooria – veebis Zoomis
📌 Praktika – reaalses töökeskkonnas
Õppige mugavalt, töötage kindlalt!
Mida Sa Õpid?
📌 Igapäevategevuste korraldamine ja juhendamine
🧍♀️ Individuaalne lähenemine ja motiveerimine
🗣️ Tõhusad suhtlemisoskused
⛑️ Esmaabi alused – kiire tegutsemine enne kiirabi saabumist
Õppekavarühm
Sotsiaaltöö ja nõustamine
Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides)
276 akadeemilist tundi, millest 180 tundi auditoorset õpet, 80 tundi praktilist õpet ja 16 tundi iseseisvat tööd (isikliku tegevusplaani koostamine ja kaitsmine)
Õppekava koostamise alus
• Sotsiaalkaitseministri 26.04.2022 määrus nr 38 „Tegevusjuhendaja koolituse ja ettevalmistuse nõuded“
• Tervise-ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses”
• Kutsestandard „Sotsiaal- ja tervisevaldkonna spetsialist, tase 4“, pädevus A.2.7
Sihtgrupp
Isikud, kes soovivad töötada või juba töötavad sotsiaalvaldkonnas ning toetavad psüühikahäiretega inimesi.
Õppe alustamise tingimused
Täisealine isik.
Kutsetunnistuse taotlemiseks on vajalik vähemalt keskharidus.
Õppe eesmärk
Koolituse läbinud oskab toetada psüühilise erivajadusega inimesi igapäevategevustes, töös ja huvitegevuses, arvestades nende arengutaset ning toetades nende maksimaalset iseseisvust ja elukvaliteeti.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
Mõistab erihoolekande süsteemi toimimist
Kasutab erihoolekandeteenuseid, lähtudes kliendi arengust ja töövõimest
Valdab enimlevinud töövõtteid klientidega töötamisel
Kasutab spetsiifilisi meetodeid töös klientidega
Koostab tegevusplaani psüühiliste erivajadustega inimestele
Hindab kannatanu seisundit ja osutab esmaabi
Õppe sisu
Moodul I: Sissejuhatus – psüühilise erivajadusega inimene ja teenused (40 t)
Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis
Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära
Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine
Raskesti mõistetav käitumine
Meeskonna- ja võrgustikutöö erihoolekandes
Moodul II: Põhiained – erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 t)
Psüühikahäired, sh intellektipuue
Äärmuslik abi- ja toetusvajadus
Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega
Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus
Moodul III: Klienditöö alused (46 t)
Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
Tegevuse analüüs ja kohandamine
Tegevusvõime hindamine
Klienditöö meetodid
Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
Tegevusplaani koostamine
Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused
Moodul IV: Spetsiifilised oskused (24t)
Rühmatöö klienditöös
Raskestimõistetava käitumise juhtimine
Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus
Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös
Moodul V: Esmaabiõpe (16 t)
Moodul VI: Praktiline töö (80 t)
Moodul VII: Lõputöö (16 t)
Tegevusplaani koostamine ja kaitsmine
Õppemeetodid
Loeng, seminar, grupitöö, iseseisev töö, praktika
Iseseisev töö
Tegevusplaani koostamine ja selle kaitsmine
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õpilane on osalenud vähemalt 80% auditoorsetest tundidest; on sooritanud praktika; on läbinud esmaabiandja väljaõppe täies mahus; tegevuskava on koostatud ja kaitstud.
Hindamismeetod:
1. Tegevusplaani koostamine (iseseisev töö) ja suuline kaitsmine
Hindamiskriteerium:
• tegevuskava on koostatud vastavalt nõuetele ning õppija suudab seda suuliselt kaitsta
2.Praktilised situatsioonülesanded
Hindamiskriteerium: Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktiline situatsioon.
3. Esmaabi test
Hindamiskriteerium: Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 90% õigeid vastuseid.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend)
Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud. Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi-ja töökogemuse kirjeldus
Kõrgharidus ja/või töökogemus õpetatavas valdkonnas. Kõik esmaabikoolitajad omavad esmaabiõpetaja tunnistust ning on registreeritud tervishoiutöötajate registris.