Eakate hooldaja koolitus koos esmaabiandja väljaõppe ja toiduhügieeni koolitusega
Õppekavarühm
Tervis ja heaolu; Heaolu; Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides)
240 akadeemilist tundi, millest 120 tundi auditoorset õpet sh 40 tundi iseseisvat tööd ja 120 tundi praktikat
Õppekava koostamise alus
• Hooldustöötaja, tase 4 kutsestandard
• Tervise-ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses”
• Toiduseadus ning Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus nr. 852/2004 (29.04.2004)
Sihtgrupp
Töötavad hooldustöötajad – need, kes juba töötavad hooldustöötajatena, kuid soovivad oma oskusi täiendada ja omandada lisapädevusi esmaabi ning toiduhügieeni alal.
Tulevased hooldustöötajad – need, kes soovivad alustada karjääri eakate hoolduses ja vajavad vastavat ettevalmistust.
Eakate inimeste hooldajad – need, kes töötavad või hoolitsevad eakate inimeste eest kodus või hooldusasutuses.
Pereliikmed ja lähedased – need, kes hoolitsevad oma eakate pereliikmete eest ja soovivad õppida professionaalseid hooldustehnikaid.
Sotsiaaltöötajad ja vabatahtlikud – need, kes töötavad eakatega ja vajavad täiendavaid teadmisi hoolduse, esmaabi ning toiduhügieeni kohta.
Tööotsijad ja karjääripööret tegevad inimesed – need, kes soovivad omandada uue ameti ja leida tööd hooldustöötajana.
Õppe alustamise tingimused
Põhiharidus
Õppe eesmärk
Valmistada ette eakate hooldaja, kes toetaks ja abistaks abivajajat väärika elu korraldamisel ja
võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel vastava plaani alusel.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
1) abistab abivajajat elamistoimingute korraldamisel, lähtudes abivajaja seisundist, erivajadusest, taustast ja harjumustest;
2) viib läbi hooldusega seotud toiminguid, säästes siinjuures ennast ja keskkonda;
3) järgib kutse-eetikat ja hoolekandetöö õiguslikke aluseid;
4) hindab abivajaja sotsiaalset võrgustikku ja vajadusel abistab suhtlusvõrgustikuga suhtlemisel;
5) annab vajadusel esmast abi;
6) järgib oma töös toiduhügieeni nõudeid.
Õppe sisu:
1. Sissejuhatus ja eesmärgid
Koolituse eesmärk ja struktuur
Hooldustöötaja roll ja vastutus
Eetikakoodeks ja kutseväärtused
2. Mõtlemis- ja enesejuhtimisoskused
Töö planeerimine
Andmekaitse ja konfidentsiaalsus hooldustöös
Töötervishoid ja ohutustehnika nõuded
3. Lävimisoskused ja suhtlemine
Suhtlemistehnikad erinevate sihtgruppidega
Usaldusliku suhte loomine hooldatava ja tema pereliikmetega
Eesti keele kasutamine tasemel B1, vene keele põhioskused tasemel A2
Digioskused hooldustöös ja nende rakendamine
4. Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
Hooldustegevuste planeerimine ja hooldusplaani järgimine
Abistamine igapäevaelu toimingutes: söömine, hügieen, liikumine
Eridieedid ja toitumisvajaduste arvestamine
Hooldatava turvalise keskkonna loomine
Füüsilise ja vaimse tervise jälgimine ning toetamine
Abivahendite kasutamise juhendamine ja korraldamine
Lamatised ja nende ravi
Ravimite manustamine ja kõrvaltoimed
Hooldustoimingute dokumenteerimine
Seksuaalsuse toetamine hooldustöös
Surija hooldus ja leinatoetus
5. Majapidamistööde korraldamine
Majapidamistööde planeerimine ja teostamine
Keskkonnasõbralikud koristusmeetodid
Isikukaitsevahendite korrektne kasutamine
6. Töö eakatega
Vananemisega kaasnevate muutuste märkamine ja toetamine
Geriaatria alused ja terviseprobleemide ennetamine
Eakate iseseisvuse ja suhtlemisvõime toetamine
Kommunikatsioonivahendite kasutamise abistamine
7. Suhtlemine ja juhendamine
Suhtlemisviisid ja -vormid vastavalt abivajajale
Suhtlusvõrgustiku kasutamine ja alternatiivkommunikatsioon
Lahendamist vajavate olukordade ennetamine ja lahendamine
Kultuuriliste ja maailmavaateliste erinevuste arvestamine
8. Esmaabi andmine
9. Toiduhügieeni koolitus
10. Meeskonnatöö ja juhendamine
Hooldustöötajate meeskonnatöö planeerimine
Koostöö ja suhtlus sidusvaldkondadega
Konfliktide lahendamine ja motiveerimine
Töötajate tööjaotuse korraldamine ja delegeerimine
Õppemeetodid
Loeng, seminar, grupitöö, iseseisev töö
Iseseisev töö
Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õpilane on osalenud vähemalt 80% auditoorsetest tundidest; on sooritanud praktika: on läbinud toiduhügieeni ja esmaabiandja väljaõppe täies mahus; on esitanud koolituse lõpuks eneseanalüüsi; on sooritanud toiduhügieeni testi.
Hindamismeetod:
1.Eneseanalüüsi vorm praktilise töökogemuse kohta
Hindamiskriteerium:
• kirjeldab oma tööülesandeid ja probleemset situatsiooni seoses tööülesannete täitmisega ning seostab seda kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidega;
• vormistab eneseanalüüsi
2.Praktilised situatsioonülesanded
Hindamiskriteerium: Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktiline situatsioon.
3. Toiduhügieeni test
Hindamiskriteerium: Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 90% õigeid vastuseid.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend)
Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud. Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi-ja töökogemuse kirjeldus
Kõrgharidus ja/või töökogemus õpetatavas valdkonnas. Kõik esmaabikoolitajad omavad esmaabiõpetaja tunnistust ning on registreeritud tervishoiutöötajate registris.
Õppemaksu tasumise kord ja tähtaeg
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Õppemaksu tagastamise alused ja kord
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Vaidluste lahendamise kord
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Õppekeskkonna kirjeldus
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
https://realta.ee/realta-ou-koolituste-tegevuse-kvaliteedi-tagamise-alused/