Hooldaja koolitus koos esmaabiandja väljaõppe ja toiduhügieeni koolitusega ja 3. taseme eksamiks ettevalmistusega
Õppekavarühm
Tervis ja heaolu; Heaolu; Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides)
240 akadeemilist tundi, millest 120 tundi auditoorset õpet sh 40 tundi iseseisvat tööd ja 120 tundi praktikat
Õppekava koostamise alus
• Hooldustöötaja, tase 3 kutsestandard
• Tervise-ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses”
• Toiduseadus ning Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus nr. 852/2004 (29.04.2004)
Sihtgrupp
Tulevased hooldajad – inimesed, kes soovivad alustada tööd hooldustöötajana
hooldekodudes, haiglates, koduhoolduses või muudes hoolekandeteenustes.
Töötavad hooldajad – juba hooldajana töötavad isikud, kes vajavad täiendõpet või soovivad
omandada ametlikku kvalifikatsiooni.
Töötud ja karjääripööret tegevad inimesed – inimesed, kes soovivad siseneda tervishoiu-
või hoolekandesektorisse.
Erivajadustega inimeste hooldajad – need, kes hoolitsevad pereliikmete või teiste abi
vajavate inimeste eest kodustes tingimustes.
Tervishoiu- ja hoolekandeasutuste töötajad – näiteks hooldustöötajad, koduabilised ja
muud sotsiaalvaldkonna spetsialistid, kes soovivad oma oskusi täiendada.
Õppe alustamise tingimused
Põhiharidus
Õppe eesmärk
Valmistada ette kompetentseid hooldustöötajaid, kes suudavad pakkuda kvaliteetset hooldust ja
tuge abivajajatele, järgides tervishoiu- ja hoolekandeteenuste nõudeid.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
1) osutab igapäevast abi hooldatavale;
2) planeerib ja teostab hooldustegevusi;
3) järgib kutse-eetikat ja rakendab tööohutuse, ergonoomika ja hügieeni põhimõtteid;
4) kasutab tõhusa suhtlemise ja digioskuste võtteid;
5) annab vajadusel esmast abi;
6) järgib oma töös toiduhügieeni nõudeid.
Õppe sisu
1. Sissejuhatus koolitusse
Hooldustöö valdkonna tutvustus, kutse taotlemine
Kutse-eetika ja professionaalsed väärtused
Koolituse eesmärgid ja ülesehitus
2. Üldoskused
2.1 Mõtlemisoskused ja enesejuhtimine
Töö planeerimine
Ressursside säästlik kasutamine ja keskkonnasõbralik lähenemine
Tõhus ajakasutus
Andmekaitse põhimõtete järgimine
2.2 Tööohutus ja ergonoomika
Töötervishoiu ja ohutuse põhimõtted
Ergutavad ja ergonoomilised töövõtted hooldustöös
Nakkusohtlikus keskkonnas töötamise juhised
2.3 Suhtlemis- ja digioskused
Efektiivne suhtlemine hooldatava, pereliikmete ja meeskonnaga
Eesti keele kasutamine tasemel B1, vene keele põhioskused tasemel A2
Digivahendite ja tarkvara kasutamine hooldustöös
3. Kohustuslikud kompetentsid
3.1 Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
Hooldustegevuste planeerimine ja hooldusplaani järgimine
Abistamine igapäevaelu toimingutes: söömine, hügieen, liikumine
Eridieedid ja toitumisvajaduste arvestamine
Hooldatava turvalise keskkonna loomine
Füüsilise ja vaimse tervise jälgimine ning toetamine
Abivahendite kasutamise juhendamine ja korraldamine
Lamatised ja nende ravi
Ravimite manustamine ja kõrvaltoimed
Hooldustoimingute dokumenteerimine
3.2 Majapidamistööde korraldamine
Majapidamistööde planeerimine ja teostamine
Keskkonnasõbralikud koristusmeetodid
Isikukaitsevahendite korrektne kasutamine
3.3 Töö eakatega
Vananemisega kaasnevate muutuste märkamine ja toetamine
Geriaatria alused ja terviseprobleemide ennetamine
Eakate iseseisvuse ja suhtlemisvõime toetamine
Kommunikatsioonivahendite kasutamise abistamine
3.4 Esmaabiandja väljaõpe
3.5 Toiduhügieeni koolitus
Õppemeetodid
Loeng, seminar, grupitöö, iseseisev töö, praktiline õpe
Iseseisev töö
Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õpilane on osalenud vähemalt 80% auditoorsetest tundidest; on sooritanud praktika: on läbinud toiduhügieeni ja esmaabiandja väljaõppe täies mahus;on esitanud koolituse lõpuks eneseanalüüsi; on sooritanud toiduhügieeni testi.
Hindamismeetod:
1.Eneseanalüüsi vorm praktilise töökogemuse kohta
Hindamiskriteerium:
• kirjeldab oma tööülesandeid ja probleemset situatsiooni seoses tööülesannete täitmisega ning seostab seda kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidega;
• vormistab eneseanalüüsi
2.Praktilised situatsioonülesanded
Hindamiskriteerium:
Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktiline situatsioon.
3. Esmaabi ja toiduhügieeni test
Hindamiskriteerium:
Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 90% õigeid vastuseid.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend)
Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud. Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- ja töökogemuse kirjeldus
Kõrgharidus ja/või töökogemus õpetatavas valdkonnas. Kõik esmaabikoolitajad omavad esmaabiõpetaja tunnistust ning on registreeritud tervishoiutöötajate registris.
Õppemaksu tasumise kord ja tähtaeg
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Õppemaksu tagastamise alused ja kord
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Vaidluste lahendamise kord
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Õppekeskkonna kirjeldus
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
https://realta.ee/realta-ou-koolituste-tegevuse-kvaliteedi-tagamise-alused/