Hooldustöötaja abi/omastehooldaja koos esmaabiandja väljaõppega ja toiduhügieeni koolitusega
Õppekavarühm
Tervis ja heaolu; Heaolu; Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides)
140 akadeemilist tundi, millest 50 tundi auditoorset õpet ja 90 tundi praktikat
Õppekava koostamise alus
• Hooldustöötaja, tase 3 kutsestandard
• Tervise-ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses”
• Toiduseadus ning Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus nr. 852/2004 (29.04.2004)
Sihtgrupp
Kursus on suunatud lähedaste hooldajatele ja neile, kes soovivad töötada hooldusvaldkonnas.
Õppe alustamise tingimused
Täisealine isik
Õppe eesmärk
Valmistada ette hooldaja, kes toetaks ja abistaks abivajajat väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel vastava plaani alusel.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
1) abistab abivajajat elamistoimingute korraldamisel, lähtudes abivajaja seisundist, erivajadusest, taustast ja harjumustest;
2) viib läbi hooldusega seotud toiminguid, säästes siinjuures ennast ja keskkonda;
3) järgib kutse-eetikat ja hoolekandetöö õiguslikke aluseid;
4) hindab abivajaja sotsiaalset võrgustikku ja vajadusel abistab suhtlusvõrgustikuga suhtlemisel;
5) annab vajadusel esmast abi;
6) järgib oma töös toiduhügieeni nõudeid.
Õppe sisu
Sotsiaalkindlustuse õiguslikud alused;
Kohalik omavalitsus kui sotsiaalhoolekande korraldaja;
Koduhooldus ja hooldusravi õendusteenused;
Suhtlemine, klienditeenindus;
Hooldustöötaja kutse-eetika;
Sotsiaalne võrgustik ja kogukond, mis aitab korraldada hooldusteenuseid;
Tavalised haigused;
Erivajadustega laps ja nooruk kodus;
Ergonoomika ja hooldusabivahendid;
Esmaabi;
Ravimiõpetuse alused;
Tervisejärelevalve;
Toitumisõpetuse alused;
Kodumajandus ja korrastustööd;
Hooldus erinevate haiguste ja surma korral;
Elujõu säilitamine, depressioon ja toimetulek kriisiolukordades.
Õppemeetodid
Loeng, seminar, grupitöö, iseseisev töö, praktika
Iseseisev töö
Eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Õpilane on osalenud vähemalt 80% auditoorsetest tundidest; on sooritanud praktika: on läbinud toiduhügieeni ja esmaabiandja väljaõppe täies mahus; on esitanud koolituse lõpuks eneseanalüüsi; on sooritanud toiduhügieeni testi.
Hindamismeetod:
1.Eneseanalüüsi vorm praktilise töökogemuse kohta
Hindamiskriteerium:
• kirjeldab oma tööülesandeid ja probleemset situatsiooni seoses tööülesannete täitmisega ning seostab seda kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidega;
• vormistab eneseanalüüsi
2.Praktilised situatsioonülesanded
Hindamiskriteerium:
Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktiline situatsioon.
3. Toiduhügieeni test
Hindamiskriteerium:
Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 90% õigeid vastuseid.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument(tunnistus või tõend).
Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi-ja töökogemuse kirjeldus
Kõrgharidus ja/või töökogemus õpetatavas valdkonnas. Kõik esmaabikoolitajad omavad esmaabiõpetaja tunnistust ning on registreeritud tervishoiutöötajate registris.
https://realta.ee/dipl-team-member/ilona-thagazitova/
Õppemaksu tasumise kord ja tähtaeg
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Õppemaksu tagastamise alused ja kord
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Vaidluste lahendamise kord
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Õppekeskkonna kirjeldus
https://realta.ee/oppekorralduse-alused/
Kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
https://realta.ee/realta-ou-koolituste-tegevuse-kvaliteedi-tagamise-alused/